El jove pilot Jordi Vilardell s’imposa a la XIX Pujada a La Trona
La mítica prova osonenca segueix consolidant-se al calendari del Campionat de Catalunya de Muntanya, on enguany n’era la segona cita puntuable, des de que V-Line Org. i l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà, amb l’ajuda de Cerdanya Racing, van decidir recuperar-la l’any 2019.
La prova compta amb un total de quasi sis quilòmetres cronometrats de la carretera BV-4608 des de l’Escola EFA Quintanes, on també es troba la base, l fins poc abans de l’encreuament de Sobremunt. Un total de 70 inscrits entre les modalitats de Velocitat, Legend i Regularitat han competit per l’espectacular traçat de La Trona en una matinal assolellada i amb una temperatura més que agradable, tot i que els pilots han destacat el delicat grip de l’asfalt a les primeres ascensions d’entrenaments.
Les dues curses d’entrenaments han comptat amb diferents vencedors pel que fa a la classificació absoluta, tot i que el gran protagonisme se l’ha endut Joan Salvans, dominador absolut entre els Turismes amb el seu Porsche. Eudald Carbonell i Jordi Vilardell s’han alternat els triomfs entre els monoplaces amb els seus CM Promo, sent el de Peralada el més ràpid en la segona després de poder reparar els danys al seu Demon Car provocats per una sortida de carretera a l’inici del dia. L’andorrà Ramon Plaus ha seguit de prop Carbonell a la seva categoria, sent Felipe Brandao el millor entre els CM+. Gerard de la Casa ha estat segon en Turismes en ambdues mànigues d’entrenaments amb el seu espectacular Ford Fiesta, alternant-se el tercer lloc Josep Mª Soler i Kike Perelló.
Com s’ha pogut pronosticar ja en els entrenaments, el jove pilot de Demon Car Jordi Vilardell ha dominat a plaer la prova de V-Line Org i s’ha sobreposat de seguida a l’ensurt del matí amb uns grans registres i al volant del seu monoplaça ha certificat un contundent triomf final. L’han acompanyat al podi de CM-Promo Eudald Carbonell, rodant en terra de ningú amb un altre Demon, i Ramon Plaus (Silver Car S3). Amb un altre vehicle de la marca Silver, Felipe Brandao ha estat el més ràpid en CM+.
Joan Salvans ha tornat a demostrar la seva velocitat en un traçat en el que no té rival. El del Porsche 997 GT3 no ha donat opció als seus contrincants en cap de les mànegues cronometrades i s’ha endut amb comoditat el triomf a la categoria de Turismes, a la classe 2 i a més a més ha pujat al segon esglaó del podi absolut final de la XIX Pujada a La Trona. A més de 3,6 segons s’ha classificat el seu company a l’escuderia Baporo Motorsport, el pilot andorrà Gerard de la Casa (Ford Fiesta RX), que a la vegada ha obert un gran forat respecte el tercer. Vingut des de les Balears, Kike Perelló ha col·locat el seu imponent Porsche a l’últim calaix del podi de Turismes en una ajustada lluita amb Santi Guitart, el vencedor absolut del 2023, que aquest cop ha decidit sortir amb el nou Peugeot 205 Proto de Demon Car.
Per classes; Xavier de la Vega ha vençut a la 3 amb un bonic Seat León Supercopa MKII i a la 4 ho ha fet Josep Maria Soler (Skoda Fabia R5). A la 5A el més ràpid ha estat Cèsar Lafon, amb un Renault Clio Cup, a la nodrida classe 5B ha triomfat Jose Maria Garcia Luque amb un eficaç Peugeot 205 Rallye mentre que entre els nombrosos equips de la 5C Jordi Vilardebò no ha donat opció als seus rivals. Ramon Vila ha imposat el seu Ford Escort Cosworth a la 6A i Jordi Genebat ha guanyat a la 6B amb un Opel Kadett GSI.
Gran paper de la Regularitat
Cal destacar la nombrosa participació a les categories de Regularitat i Regularitat Sport, que entre ambdues han sumat més d’una vintena d’equips inscrits amb els seus respectius vehicles clàssics. A la primera d’elles el millor ha estat Ramon Martí, vencedor també de la passada edició, que ha repetit la gesta als comandaments del sey BMW 320i aventatjant en més d’un punt a Delfí Sanmartí (Opel Kadett GSI 16V)
La nota de color l’ha posat la participació del Selex ST3 de Carles Miró, un vehicle amb el que el pilot de Gurb era un habitual al certamen català de muntanya a finals dels anys 70 i amb el que havia competit a La Trona fa més de 40 anys.
La prova no hauria estat possible sense l’inestimable col·laboració de l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà i l’ajuda d’Autodesballestaments La Gleva, Cequin – Centre Eqüestre Quintanes, Escola EFA Quintanes, Àngel Danés Vic, Extintores POBE, AUTOhebdoSPORT i Cerdanya Racing, que han posat tot l’esforç per fer possible tirar endavant la 19ena edició de “La Trona”.
Classificació final Velocitat XIX Pujada a La Trona
1- Jordi Vilardell (Demon Car, Cl. 9), 3:55.461
2- Joan Salvans (Porsche 997 GT3, Cl. 2), +4.453
3- Eudald Carbonell (Demon Car CM R2, Cl. 9), +6.504
4- Gerard de la Casa (Ford Fiesta, Cl. 2), +8.137
5- Ramon Plaus (Silver Car S3, Cl. 9), +9.080
6- Felipe Brandao (Silver Car S2F, Cl. 8), +10.087
7- Francesc Olivé (Demon Car, Cl. 8), +14.809
8- Enrique Perelló (Porsche 991 GT3, Cl. 2), +16.456
9- Santi Guitart (Peugeot 205 Demon Car, Cl. 2), +17.023
10- Josep Ma. Soler (Skoda Fabia R5, Cl. 4), +19.738
11- Xavier de la Vega (Seat León Supercopa MKII, Cl. 3), +27.197
12- Josep Traserra (Porsche 997 GT3, Cl. 3), +29.426
13- Jordi Vilardebò (Peugeot 205 GTI, Cl. 5C), +33.925
14- Cèsar Lafon (Renault Clio Cup, Cl. 5A), +35.269
15- Jose Maria Garcia (Peugeot 205 Rallye, Cl. 5B), +36.142
Fins a 44 classificats
Classificació final Regularitat Sport XIX Pujada a La Trona
1- Jordi Pitarch (Volkswagen Golf GTI MKII), 36,6 punts
2- Lluís Coma-Cros (Porsche 930), 112,5 punts
3- Josep Garcia (Porsche 911 SC), 138,4 punts
Fins a 12 classificats
Classificació final Regularitat XIX Pujada a La Trona
1- Ramon Martí (BMW 320I), 32,5 punts
2- Delfí Sanmartí (Opel Kadett GSI), 33,9 punts
3- Josep Maria Martí (Seat 131), 56,9 punts
Fins a 7 classificats