Gil Membrado i “Jandrín” López completen un cap de setmana rodó al Rally les Masies de Voltregà

Dilluns, 13 d’octubre de 2025

El jove pilot d’Olost va celebrar el seu títol al Campionat d’Espanya de Ral·lis de Terra amb un emotiu acte divendres a Manlleu mentre que dissabte aconseguia un inapel·lable triomf al ral·li de casa.

Tot i la joventut amb què compta la prova organitzada per V-Line Org, la consolidació del Rally les Masies al calendari català ha quedat plenament demostrada en aquesta edició. La unió de forces per part dels Ajuntaments de les Masies de Voltregà i Manlleu, en estreta col·laboració des de fa tres temporades, ha permès augmentar fins a 90 el nombre d’inscrits, creixent en participació estrangera, i continuar amb un format de ral·li llarg amb una etapa amb més de 105 quilòmetres cronometrats.

Amb la voluntat de continuar millorant la prova, aquest any es presentava com a principal novetat una cerimònia de sortida protocol·lària durant la nit de divendres a la Plaça Fra Bernadí, al cor de Manlleu. L’elevada afluència d’espectadors va crear un ambient especial que certificava l’èxit de la decisió. Les peces van encaixar a la perfecció per sumar-hi un acte de reconeixement a Gil Membrado, que va poder celebrar amb el públic de casa el seu recent títol de campió d’Espanya.

Un altre dels canvis aquest 2025 era la introducció dels trams de “Collsaplana-Osormort” i “La Roca”, sobradament coneguts tant per l’afició catalana com internacional degut el pas del Mundial de Ral·lis entre els ’90 i mitjans dels ’00. Juntament amb “Fontfreda” i el mític bucle identitari de la prova, format per les especials de “La Trona”, “La Costa dels Gats” i “Prats-Olost” configurava un itinerari de luxe molt del gust dels equips.

En el pla purament esportiu, la cinquena cita del Campionat de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt va estar clarament dominada per Gil Membrado i “Jandrín” López (Ford Fiesta Rally2). El jove pilot de l’equip asturià PAST Racing s’enduia el millor temps a tots els trams de la prova, aconseguint un aclaparador triomf absolut a dues setmanes de complir els 18 anys. El regust encara va ser més especial per la localització de la meta de l’últim tram cronometrat, el de “Prats-Olost”, just davant de casa seva.

El prematur abandonament d’Albert Orriols i Alberto Gil (Škoda Fabia Rally2 evo) als compassos inicials del ral·li per culpa d’una sortida de carretera va impossibilitar veure com de complicada li podia posar a Membrado la lluita per la victòria. A partir d’aquí, la segona posició la van ocupar Xavier Domènech i Susanna Cercadillo, encara adaptant-se al nou Porsche 991 RGT, aconseguint arribar a l’equador del ral·li amb un escàs marge sobre Marià Parés i Pere Requena (Škoda Fabia RS Rally2).

Passades les sis de la tarda engegava la segona part de la prova amb el mític tram de “La Trona”. Parés-Requena feien segons per darrere Membrado, però endossaven un bon coixí de segons a Domènech, col·locant-se segons, una posició que consolidarien al pas de cada tram fins a la meta final a les Masies. Els del Porsche, encara entenent els secrets del seu nou vehicle, van donar per bo el tercer esglaó del podi després de lluitar més de 105 quilòmetres amb el cronòmetre.

Josep Maria Soler i Paula Manresa (Škoda Fabia R5) van rodar la major part de la prova en quarta posició, sense atacar el podi però a la vegada amb un avantatge còmode sobre els seus perseguidors. Sergio García i Ariadna Martínez demostraren una vegada més el seu enorme potencial, fent volar el petit, però afinat Citroën AX amb el que ja estan acostumats a protagonitzar aquestes actuacions, però uns problemes a l’últim bucle els va fer baixar fins a la 12a posició. Així doncs, el Top5 el completaven els francesos Denis Ridel i Gaetan Debec, amb un Peugeot 106 S16 molt aclamat pel nombrós públic present als trams d’Osona i el Lluçanès. Ridel i Debec van ser els millors dels quatre equips arribats de l’altra banda dels Pirineus, mostrant un ritme increïble que ben segur ajudarà a animar cada cop més equips francesos a venir al Rally les Masies de Voltregà.

Comas-Codinachs foren sisens amb un altre dels 5 Rally2 presents, sent Carles Garcia i Laia Garcia (BMW M3 E36) setens, gaudint molt dels trams de casa amb alguns cronos molt interessants. Guillem Orriols i Arnau Puntí van córrer amb un Škoda Fabia S2000, un dels cotxes que més mirades va atraure, acabant vuitens. Albi-Muñoz (BMW 330 E46) i els Sucarrat (Renault Clio Ragnotti), pare i filla, tancaven el top deu final.

Destacada participació en les dues modalitats de regularitat, molt nombrosa a les Masies. Els locals José Luis Moreno i Isidre Noguera, amb un BMW 320i E30, van poder celebrar amb els de casa el triomf a la categoria de Regularitat Sport, acompanyats al podi pels equips Auret – Tarabal (BMW 320i E30) i Llorens – Ibarra (Peugeot 205 Rallye). Pel que fa a la modalitat de Regularitat els millors van ser Francesc Segú i Miquel Molist, amb un VW Golf GTI, seguits per Simón – Ferrés (BMW 325i E30) i Miró – Matavacas (Porsche 911 SC).


CLASSIFICACIÓ FINAL 4t RALLY LES MASIES DE VOLTREGÀ

  1. Gil Membrado – Alejandro López (Ford Fiesta Rally2), 58’29.4”
  2. Marià Parés – Pere Requena (Škoda Fabia RS Rally2), +2’25.8”
  3. Xavier Domènech – Susanna Cercadillo (Porsche 991 RGT), +3’02.1”
  4. Josep Maria Soler – Paula Manresa (Skoda Fabia R5), +3’35.1”
  5. Denis Ridel – Gaetan Debec (Peugeot 106 S16), +4’35.4”

... Fins a 42 classificats.


REGULARITAT SPORT

  1. José Luis Moreno – Isidre Noguera (BMW 320i E30), 30,7 punts.
  2. Jordi Auret – Gil Tarabal (BMW 320i E30), 54,1 punts.
  3. Enric Llorens – Jordi Ibarra (Peugeot 205 Rallye), 76,5 punts.

... Fins a 8 classificats.


REGULARITAT

  1. Francesc Segú – Miquel Molist (VW Golf II GTI), 21,9 punts.
  2. Carles Simón – Ramón Ferrés (BMW 325 E30), 23,7 punts.
  3. Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), 24,0 punts.

... Fins a 12 classificats.

Darrera actualització: 13.10.2025 | 09:51