Millores a la piscina municipal: nova coberta retràctil i eficiència energètica

Dimarts, 5 d’agost de 2025

El Ple del passat 10 d’abril de 2025 va aprovar el projecte executiu per a la implantació d’una coberta retràctil i la millora de la climatització de la piscina municipal.

Actualment, la piscina municipal consta de dos vasos: un de petit, on només se’n pot fer ús a l’estiu, i el gran. A l’hivern la piscina està coberta per un envolupant tèxtil, “el globus” que serveix per poder programar les activitats i els usos de la piscina municipal. Els nous reptes contra l’emergència climàtica ens fan plantejar si la infraestructura actual ha acabat la seva vida útil i cal buscar solucions que garanteixin l’eficiència energètica i un millor aprofitament dels recursos disponibles.

El projecte té els següents objectius:

  • Millorar el funcionament i el confort de la piscina d’hivern: Aquesta disposarà de llum natural, un volum interior més gran, i unes condicions tèrmiques i d’humitat controlades.
  • Millorar la versatilitat de l’equipament: La coberta retràctil es pot obrir i tancar en pocs minuts, cosa que permet l'obertura parcial, per tal de regular-ne la temperatura en períodes de primavera i tardor.
  • Millora de l’eficiència energètica: Amb aquesta actuació s’aconseguirà entre un 25-30% d’estalvi energètic en el consum de l’equipament. L’efecte hivernacle de la coberta retràctil, una millor estanqueïtat de l’envolupant i la millora en les instal·lacions de clima, fan que la demanda energètica disminueixi considerablement.
  • Millorar l’accessibilitat: col·locant un elevador per salvar la rampa que dona accés a la piscina.

Les actuacions que es preveuen en el projecte són 4:

  • L’actuació principal amb un cost de 836.835,53 € és la implantació d’una coberta retràctil que consta d’una estructura de coberta telescòpica formada per sis mòduls mòbils de manera que, un cop oberta en posició estiu, la coberta quedarà plegada més enllà de l’espai que cobreix –a la zona enjardinada posterior de la piscina petita-, deixant tant la piscina gran com la petita 100% al descobert, formant una zona ombrejada a l’estiu a la part nord de la parcel·la.
  • Per a completar el recinte de la coberta, es construiran dues façanes, una petita i una gran, ambdues seran mòbils i viatjaran conjuntament amb el mòdul mòbil petit i amb el mòdul mòbil gran respectivament.
  • També es preveu la construcció d’un túnel de connexió entre els vestidors -ubicats en l’edifici principal- i la piscina gran, donant cobertura a tota la zona utilitzable a l’hivern i garantint el condicionament tèrmic entre els vestidors i la piscina.
  • Pel que fa a la segona actuació, amb un cost de 351.765,13 € es projecta fer un canvi de paviment de tot el voltant de les piscines, ja que per a formalitzar els fonaments de les guies de la coberta telescòpica, s’hauria d’aixecar parcialment i s’aprofitarà aquesta intervenció per a substituir-lo en la seva totalitat.
  • Pel que fa a la zona de la sala del dipòsit de compensació i sala de bombes, situada sota la terrassa lateral est del vas de la piscina gran, s’enderrocarà el sostre unidireccional existent i es construirà una riostra flotant que assegurarà la continuïtat del fonament longitudinal de les guies de la coberta de la part est per a aquesta zona. Es realitzarà el nou sostre que substituirà el que s’havia enderrocat, mantenint les mides de l’actual terrassa al nivell de la piscina i es pavimentarà, formant una mateixa plataforma amb els paviments dels voltants de la piscina.
  • La tercera actuació és la millora de la climatització de l’equipament, amb un cost de 291.020,39 €. Una de les millores principals, és la implementació d’un control de qualitat d’aire interior mitjançant un sistema de deshumectació que incorpora un sistema de renovació d’aire, així com el canvi de les actuals màquines de climatització. Aquestes millores permetran controlar les condicions de confort de l’interior de la piscina.
  • Per última la quarta actuació serà la col·locació d’una plataforma elevadora per a persones amb discapacitat a la rampa d’accés a la piscina, per salvar la rampa actual, aquesta actuació té un cost de 36.058,51 €.

La piscina d'estiu es tancarà el 5 de setembre i la previsió d'obertura serà el maig de 2026.

Darrera actualització: 4.08.2025 | 12:54